2018

STYCZEŃ 2018
01.01 – Przywitanie Nowego Roku !
10.01 – Świętowanie 9 Urodzin Naszej Wychowanki. Serdecznie podziękowania piekarni Kozera w Chruszczobrodzie za sponsorowanie toru.
11.01 – Nasi Wychowankowie mieli okazję brać udział w Przesłuchaniu do Festiwalu Kolęd i Pastorałek w MOK-u w Łazach.
13.01 – Zajęcia kulinarne prowadzone przez Wychowawcę – Robienie pizzy!
25.01 – Bal Karnawałowy – wspólne zabawy
Pod koniec miesiąca Nasi Wychowankowie wyjechali na zimowisko do Pewli Ślemeńskiej.

LUTY 2018
08. 02 – Zajęcia taneczne „ Zumba” z dziećmi!
10.02 – Kino Domowe – wspólne oglądanie bajki „Jak ukraść księżyc”
14.02 – Zorganizowanie Walentynek. Dzieci miały zajęcia plastyczne -robienie kartek walentynkowych.

MARZEC 2018
13.03 – Wyjazd do kina z Wychowankami
25.03 – Wiosenne zabawy na podwórku, nabieranie wiosennej energii!
28.03 – Wyjazd z dziećmi do Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie na spektakl „Bromba w sieci”
31.03 – Wielka Sobota. Dzieci zgodnie z tradycją były w Kościele wraz z Wychowawcą – poświęcili koszyczek z jedzeniem. Odbyły się również rozmowy z Wychowankami na temat Świąt Wielkanocnych.

KWIECIEŃ 2018
01.04 – Wspólne Śniadanie Wielkanocne! Wyjazd na Mszę Świętą do Kościoła. Po południu świętowaliśmy urodziny naszej Wychowanki – Anetki. Był tort oraz życzenia. Serdeczne podziękowania piekarni w Chruszczobrodzie za sprezentowanie tortu dla dziewczynki.
04. 04 – Wyjazd z Wychowankami do Parku Wodnego JURA w Łazach
11.04 – Świętowanie urodzin Wiktorii!
14.04 – Wyjście Naszych Wychowanków na Rajd Szkolny organizowany przez SP w Chruszczobrodzie.
17.04 – Wyjazd z Wychowankami do Parku Wodnego Jura w Łazach
21. 04 – Wyjazd z dziećmi do Dąbrowy Górniczej nad jezioro „Pogoria”. Po przyjeździe w ramach kolacji było wspólne ognisko i pieczenie kiełbasek.
29. 04 – I Komunia Święta Naszej Wychowanki. W tym uroczystym dniu towarzyszyliśmy wraz z dziećmi w uroczystej Mszy Świętej, a po nie mogło zabraknąć również tortu. Serdeczne podziękowania piekarni „Frania” w Łazach za sprezentowanie dziewczynce komunijnego tortu oraz dla rodziców klasy III SP w Chruszczobrodzie, za wspaniały prezent dla dziewczynki oraz za pomoc w przygotowaniach!

MAJ 2018
04.05 – Mieliśmy przyjemność brać udział w spływie kajakowym. Ten dzień był pełen przygód i wrażeń 🙂
20.05 – Braliśmy udział w PaintBallu w Porębie. Mieliśmy super atrakcje, serdecznie dziękujemy za zaproszenie!
24.05 – Wiosenny spacer po okolicach. Zwracanie uwagi i uczulanie dzieci na bezpieczeństwo
W Maju rozpoczął się również okres wyjazdów na szkolne wycieczki, zielone szkoły. Część naszych wychowanków miała przyjemność wyjechać na swoje pierwsze tak długie wycieczki – zielone szkoły.

CZERWIEC 2018

01.06 – DZIEEEEŃ DZIEEEECKA :))) W tym Dniu bawiliśmy się na podwórku, były gry i zabawy. Serdeczne podziękowania dla Naszych Wolontariuszy, za obdarowanie dzieci słodyczami!
02.06 – Wyjazd do kina na film pt. „Futrzaki” 🙂
09.06 – Udział w Dniu Rodzicielstwa Zastępczego w Porębie. Dzieci miały możliwość zaprezentowania swoich talentów artystycznych na scenie oraz braniu udziału w konkursach i zabawach. To był dzień pełen pozytywnych wrażeń.
14.06 – Ten dzień był bardzo aktywny, ponieważ braliśmy udział wraz z innymi placówkami w „Skok na Jurę” – Rajdzie Pieszym! Podczas drogi były konkursy i zabawy dla dzieci, a na zakończenie rajdu mieliśmy możliwość poczęstunku pyszną grochówką ugotowaną przez strażaków! DZIĘKUJEMY!
16.06 – Do Naszej Placówki przyjechali motocykliści ze Stowarzyszenia Jurajskich Motocyklistów oraz POW Tęcza i POW Familia. Dzieci miały mnóstwo frajdy z oglądania motorów,zaprezentowały również swoje zdolności artystyczne. Bardzo DZIĘKUJEMY Stowarzyszeniu za wspaniałe prezenty oraz odwiedziny!
17.06 – Wyjazd wraz z wychowawcą nad jezioro Pogoria III, jeżdżenie wokół jeziora na gokartach.
19.06 – Wspólne Kibicowanie Naszej Reprezentacji podczas MŚ 2018! Rozmowy z wychowankami na temat poprawnego kibicowania.
22.06 – ….zakończenie roku szkolnego 🙂
24.06 – Wycieczka na Pustynie Błędowską oraz na Wzgórze Św. Krzyża i Ruiny Zamku z XIV w. Dzieci uczyły się o krajobrazie i historii Jury Krakowsko-Częstochowskiej. 28.06 – Wyjazd do Łaz w celu zwiedzania Oczyszczalni Ścieków. Dzieci miały okazję poznać m. in. jak oczyszcza się zanieczyszczoną wodę oraz jak dbać o środowisko.

LIPIEC-SIERPIEŃ 2018
Upragnione wakacje! Nasi Wychowankowie spędzali je m.in. we Włoszech, Pewli Ślemeńskiej i Pogorzelicy. Dzieci podczas wakacji miały mnóstwo atrakcji i zabaw.
Dzieci poznały również świat zwierząt w schronisku. Serdeczne podziękowania za możliwość poznania zza kulis schroniska dla Pracowników oraz Wolontariuszy w Schronisku dla zwierząt w Zawierciu!

WRZESIEŃ 2018
03.09 – Rozpoczęcie roku szkolnego. Nowa szkoła, nowa klasa, pierwsze wejście w życie szkoły…nowe wyzywania Naszych Wychowanków.
12.09 – Wyjazd z dziećmi do Siewierza na zamek. Dzieci miały okazję obejrzeć zamek na żywo, następnie dzień zakończyliśmy zabawami na placu zabaw!
27.09 – Naszych Podopiecznych odwiedziła Fundacja Współpraca i Rozwój – było wspólne pieczenie kiełbasek, dziękujemy za wizytę!
29.09 – Spacer do lasu, wspólne poszukiwanie kasztanów i żołędzi oraz podziwianie jesiennych zmian w przyrodzie.

Październik 2018

12-13.10 – Część Naszych Wychowanków miała okazje uczestniczyć w dwudniowej wycieczce do Poronina wspólnie z POW Tęcza i POW Familia. Dzieci miały mnóstwo atrakcjii wrażeń.Przywieźli ze sobą piękne wspomnienia. Pozostali młodsi Wychowankowie szykowali laurki na Dzień Nauczyciela.

14.10 – Wielkie Pakowanie! Nasze dzieci uczyły się pakować wraz z pomocą wychowawcy, ponieważ na dzień następny wyjeżdżają do Sanatorium!
15.10- Wyjazd części Wychowanków do Sanatorium
24.10.2018 – Wyjazd z pozostającymi w placówce wychowankami do kina na film pt.” Serce nie sługa”
27.10.2018 – Zajęcia plastyczne – przygotowanie prac z darów jesieni
31.10.2018 Wyjazd do Parku Wodnego „Jura” w Łazach, następnie zabawy na placu zabaw w Łazach

Listopad 2018
01.11.2018 – Zapoznanie dzieci ze świętem Wszystkich Zmarłych.
13.11.2018 – Zajęcia kulinarne – pieczenie tarty!
14.11.2018 – Wyjazd do kina w Zawierciu na film – dziękujemy MOK w Zawierciu za skorzystanie z seanasu 🙂
17.11.2018 – Spacer po okolicy – obserwacja zmian w przyrodzie 🙂
22.11.2018 – Zabawa Andrzejkowa dla dzieci- POW Tęcza zaprosiła nas na wspólne świętowanie Andrzejek, dzieci się świetnie bawiły. Dziękujemy:)
29.11.2018 – Wyjazd dzieci na Andrzejki do Domu Dziecka w Górze Włodowskiej – dziękujemy za zaproszenie i wspaniałą zabawę!

Grudzień 2018
06.12.2018 – MIKOŁAJKI! Ho,ho,ho…powiedział Mikołaj i obdarował dzieci wspaniałymi prezentami!
08.12.2018 – Wyjazd z dziećmi na spotkanie z Jurajskim Stowarzyszeniem Motocyklistów – bardzo dziękujemy za zaproszenie i prezenty 🙂
11.12.2018 – Wyjazd z dziećmi do warszawy – dostaliśmy zaproszenie od Fundacji One Day. Dzieci były zachwycone prezentami – dziękujemy raz jeszcze!
12.12.2018 – Dzieci dostały zaproszenie od Santander Banku, bardzo dziękujemy za wspólną zabawę, mecz i prezenty!
14.12.2018 – Nasz Wychowanek występował w przedstawieniu świątecznym w swojej szkole – byliśmy wszyscy mu kibicować 🙂
15.12.2018 – Seans filmowy w MOK Zawiercie pt. Grinch 🙂 Dziękujemy MOK Zawiercie!
19.12.2018 – Nasi Wychowankowie zostali aproszeni na spotkanie z Michałem Wiśniewskim. Dzieciaki miały przyjemność skorzystać z zakupów w sklepie New Yorker 🙂
Następnie w godzinach popołudniowych odbyło się spotkanie Wigilijne w Naszym Ośrodku. Został zaprezentowany występ artystyczny dla zaproszonych Gości m.in z Gminy Łaz
24.12.2018 – WIGILIA. Ten szczególny dzień przeżyliśmy razem przygotowując potrawy, szykując stół i śpiewając kolędy. Wszyscy podzieliliśmy się wspólnym opłatkiem. Po kolacji Wigilijnej był czas na rozpakowanie prezentów od Gwiazdki.
Był to naprawdę bardzo wyjątkowy dzień.

31.12.2018 – Sylwester! Wspólna zabawa z dziećmi. śpiewanie ulubionych piosenek, jedzenie ulubionych łakoci i oczekiwanie na Nowy Rok!!